Foreign media on China

Recently, another German publishing house asked me to join a book project about China. No payment, but I would get a percentage of the turnover. As basis for the book, they suggested just copying a part of, the German version of our China Portal.

Of course I rejected this offer again.

If books about China are always written like this (just copy from somewhere, without checking the content again) – no wonder, that so many wrong information about China are published in the western press.

On Chinaorbit, we do lots of research before publishing an article, but I really would not like to see this website as book, where you can not correct any mistakes – especially, when I only have one or two month to finish the book, like in the offer I got by this publishing house.

In German TV, there was a report about “Quingdao”. You could see this news two times in German television (screenshot below). Probably just a spelling mistake, but still funny, that it happened to the biggest newscast in German television.

Qingdao in der Tagesschau

The report was about a joint maneuver by China and Russia in China – and of course Qingdao is the correct spelling.